LED Demo v1, Mete Hoca Panda‘nın kullanımı için hazırlanmış örnek kod parçacıklarından oluşur. Panda ile oyunlar geliştirebilmek için LED’leri kullanma şekillerini ve animasyon örneklerini içerir.
Arduino Nano
LED Demo v1’in Arduino Nano için Arduino IDE sketch kodunu aşağıda görebilir ve buraya tıklayarak indirebilirsiniz.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 |
/* Panda LED Demo v1 (Nano) | Mete Hoca Panda'nın Kullanım Örnekleri Mete Hoca Panda ile oyunlar geliştirebilmek için LED'leri kullanma şekillerini ve animasyon örneklerini içerir. Panda LED Demo v1 Web Sayfası: https://www.metehoca.com/ -------------------------------------------------------------------------------- Mete Hoca Panda | Eğlendirerek Arduino Kodlama Öğreten Mini Oyun Konsolu Mete Hoca Panda, Arduino Nano veya Raspberry Pi Pico ile kullanılan ve herkesin kendi basit oyunlarını tasarlayıp uygulayabileceği kolay ve esnek bir oyun platformudur. 1 veya 2 kişilik oyunlar geliştirilmesine açık olan Panda, üzerinde barındırdığı 3 programlanabilir buton, 16 LED, 2 anahtar ve 1 buzzer ile biz Arduino ve Raspberry Pi Pico tutkunlarına hayal gücümüz ile sınırlı pek çok eğlence sunuyor. Panda'nın detaylı açıklaması ve örnek oyunlarını web sitemizde bulabilirsiniz. Mete Hoca https://www.metehoca.com/ */ const byte LED[16] = {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,A0,A1}; // LED'lerin pinleri byte ButonA = A2, ButonB = A3, ButonS = A4; // Buton pinleri byte SwitchX = A6, SwitchY = A7; // Anahtar pinleri byte Buzzer = A5; // Buzzer pini int AnahtarX, AnahtarY, t, h; void setup() { Kurulum(); // LED ve Butonları ayarlar AnahtarOku(); // Anahtar konumlarını okur // Tek LED ile tam tur dönelim for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); delay(100); digitalWrite(LED[x], LOW); } delay(1000); // LED'leri sırayla yakalım for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); delay(100); } // Şimdi de sırayla söndürelim for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], LOW); delay(100); } delay(1000); } void loop() { // LEDçekimi döngüsü :) // X anahtarı buzzer'ı açar veya kapatır // Y anahtarı döngü hızını kontrol eder AnahtarOku(); if (AnahtarY == 1) { t = 225; h = 25; } else { t = 450; h = 50; } for (int x = 0; x < 9; x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); if (AnahtarX == 2) tone(Buzzer,1000-t); delay(t); t -= h; digitalWrite(LED[x], LOW); noTone(Buzzer); } for (int x = 9; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); if (AnahtarX == 2) tone(Buzzer,1000-t); t += h; delay(t); digitalWrite(LED[x], LOW); noTone(Buzzer); } } void AnahtarOku() { AnahtarX = analogRead(SwitchX); // Analog değeri oku if (AnahtarX > 900) AnahtarX = 1; else if (AnahtarX < 50) AnahtarX = 2; // 1 veya 2 olarak ayarla AnahtarY = analogRead(SwitchY); // Analog değeri oku if (AnahtarY > 900) AnahtarY = 1; else if (AnahtarY < 50) AnahtarY = 2; // 1 veya 2 olarak ayarla } void Kurulum() { for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) pinMode(LED[x], OUTPUT); // LED'leri çıkış yapıyoruz pinMode(ButonA, INPUT); // Buton pinlerini giriş olarak ayarlıyoruz pinMode(ButonB, INPUT); pinMode(ButonS, INPUT); pinMode(Buzzer, OUTPUT); // Buzzer pinini çıkış olarak ayarlıyoruz for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) digitalWrite(LED[x], HIGH); // Test: Tüm LED'leri yakalım delay(500); for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) digitalWrite(LED[x], LOW); // LED'leri söndürelim delay(500); // Ana kod öncesinde biraz bekleyelim } |
Raspberry Pi Pico
LED Demo v1’in Raspberry Pi Pico için Arduino IDE sketch kodunu aşağıda görebilir ve buraya tıklayarak indirebilirsiniz.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 |
/* Panda LED Demo v1 (Pi Pico) | Mete Hoca Panda'nın Kullanım Örnekleri Mete Hoca Panda ile oyunlar geliştirebilmek için LED'leri kullanma şekillerini ve animasyon örneklerini içerir. Panda LED Demo v1 Web Sayfası: https://www.metehoca.com/ -------------------------------------------------------------------------------- Mete Hoca Panda | Eğlendirerek Arduino Kodlama Öğreten Mini Oyun Konsolu Mete Hoca Panda, Arduino Nano veya Raspberry Pi Pico ile kullanılan ve herkesin kendi basit oyunlarını tasarlayıp uygulayabileceği kolay ve esnek bir oyun platformudur. 1 veya 2 kişilik oyunlar geliştirilmesine açık olan Panda, üzerinde barındırdığı 3 programlanabilir buton, 16 LED, 2 anahtar ve 1 buzzer ile biz Arduino ve Raspberry Pi Pico tutkunlarına hayal gücümüz ile sınırlı pek çok eğlence sunuyor. Panda'nın detaylı açıklaması ve örnek oyunlarını web sitemizde bulabilirsiniz. Mete Hoca https://www.metehoca.com/ */ const byte LED[16] = {17,16,18,19,20,21,22,15,14,13,12,11,10,0,1,2}; // LED'lerin pinleri byte ButonA = 3, ButonB = 4, ButonS = 5; // Buton pinleri byte SwitchX = 7, SwitchY = 8; // Anahtar pinleri byte Buzzer = 6; int AnahtarX, AnahtarY, t, h; void setup() { Kurulum(); // LED ve Butonları ayarlar AnahtarOku(); // Anahtar konumlarını okur // Tek LED ile tam tur dönelim for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); delay(100); digitalWrite(LED[x], LOW); } delay(1000); // LED'leri sırayla yakalım for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); delay(100); } // Şimdi de sırayla söndürelim for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], LOW); delay(100); } delay(1000); } void loop() { // LEDçekimi döngüsü :) // X anahtarı buzzer'ı açar veya kapatır // Y anahtarı döngü hızını kontrol eder AnahtarOku(); if (AnahtarY == 1) { t = 225; h = 25; } else { t = 450; h = 50; } for (int x = 0; x < 9; x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); if (AnahtarX == 2) tone(Buzzer,1000-t); delay(t); t -= h; digitalWrite(LED[x], LOW); noTone(Buzzer); digitalWrite(Buzzer, LOW); } for (int x = 9; x < sizeof(LED); x++){ digitalWrite(LED[x], HIGH); if (AnahtarX == 2) tone(Buzzer,1000-t); t += h; delay(t); digitalWrite(LED[x], LOW); noTone(Buzzer); digitalWrite(Buzzer, LOW); } } void AnahtarOku() { pinMode(SwitchX, INPUT); pinMode(SwitchY, INPUT); AnahtarX = digitalRead(SwitchX); // Analog değeri oku if (AnahtarX == HIGH) AnahtarX = 1; else AnahtarX = 2; // 1 veya 2 olarak ayarla AnahtarY = digitalRead(SwitchY); // Analog değeri oku if (AnahtarY == HIGH) AnahtarY = 1; else AnahtarY = 2; // 1 veya 2 olarak ayarla } void Kurulum() { for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) pinMode(LED[x], OUTPUT); // LED'leri çıkış yapıyoruz pinMode(ButonA, INPUT); // Buton pinlerini giriş olarak ayarlıyoruz pinMode(ButonB, INPUT); pinMode(ButonS, INPUT); pinMode(Buzzer, OUTPUT); // Buzzer pinini çıkış olarak ayarlıyoruz for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) digitalWrite(LED[x], HIGH); // Test: Tüm LED'leri yakalım delay(500); for (int x = 0; x < sizeof(LED); x++) digitalWrite(LED[x], LOW); // LED'leri söndürelim delay(500); // Ana kod öncesinde biraz bekleyelim } |
Arduino’da iyi olmak için öncelikle elektronikte iyi olmak gerekir. Türkiye’nin en iyi temel elektronik eğitim seti ARDUINO ÖNCESİ TEMEL ELEKTRONİK EĞİTİM VE DENEY SETİ‘ni keşfedin. Gereksiz bilgilerden arındırılmış basit ve eğlenceli anlatımla ELEKTRONİK öğrenin ve Arduino’ya METE HOCA farkıyla güçlü başlayın!
ÖZGÜN ve KULLANIŞLI projeler yapabilmek için ARDUINO’yu doğru öğrenmek gerekir. Arduino’ya güçlü başlamanın en iyi yolu ARDUINO’YA GÜÇLÜ BAŞLANGIÇ EĞİTİM VE PROJE SETİ‘dir. Arduino Uno üzerine kurulu olan set ile bu müthiş geliştirme platformunu tüm detaylarıyla anlayacak, başka hiçbir yerde bulamayacağınız inceliklerini öğrenecek ve en sık kullanılan Arduino sensör ve modüllerine aşina olacaksınız.